לראשונה: יוקם מערך צוותי התערבות במקרי משבר נפשי

    אבי יעקב No Comments on לראשונה: יוקם מערך צוותי התערבות במקרי משבר נפשי

    ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ רוטמן, להקמת מערך צוותי התערבות במשבר נפשי ובמניעת החמרתם והפיכת המצב לקיצון. ח"כ אוריאל בוסו: "זו היסטוריה; אחרי שנים של מאמצים הצלחנו לאשר את הצעת החוק". ח"כ מיכל וולדיגר: "זה חלום שמתגשם, אותו השגנו בדם, יזע ודמעות. נמשיך את התהליך כדי למנוע את האסונות הבאים"

    צילום: דוברות מד"א
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (א') לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן, לפיה יוקם מערך של צוותי התערבות במשבר בפריסה ארצית, אשר ייתן מענה ראשוני ורך יותר במצבים של משבר נפשי ובכך למנוע את החמרתם והפיכת המצב לקיצון. צוותי התערבות במשבר יפעלו ויוזנקו לאחר קריאה שתתקבל במוקד הארצי לסיוע נפשי ותיענה על ידי מוקדנים שיוכשרו לכך. כאשר המוקדן יחליט שיש צורך בהתערבות במשבר, ובפרט באותם מקרים בהם מעורב אדם עם מוגבלות – פיזית או נפשית, הוא ישלח לאירוע את צוות ההתערבות במשבר או בעלי תפקידים מסוימים מתוך הצוות, בהתאם לאירוע, להרגעת המצב והכלה של המצב המשברי. הרכב הצוות יהיה רב תחומי ומקצועי. במידה ויהיה חשד לביצוע עבירה, ניתן יהיה לצרף שוטר לצוות.

    מתוך דברי ההסבר להצעת החוק: "מערך של צוותי התערבות במשבר הפועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, יחזק ויבסס את המענה בקהילה ולא בבתי החולים, יתרום למניעת אשפוזים ולמתן מענה למשבר בקהילה, יבטיח יחס אמפתי למטופל ומשפחתו ויעשה שימוש באמצעים של התערבות במשבר וכלים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים שנמצאו כמועילים. נוסף על כך, מערך כאמור ימעיט את השימוש באמצעי כפייה ויביא להימנעות משימוש בערוץ הפלילי, תוך התחשבות ברקע החברתי והתרבותי של האדם במשבר ושל בני משפחתו".

    יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו אמר: "זו היסטוריה; אחרי שנים של מאמצים הצלחנו לאשר את הצעת החוק, אשר שומרת על כבודם של מתמודדי הנפש ומונעת מצבי קיצון".

    היו"ר בוסו ציין כי לקראת הקריאות הבאות של הצעת החוק צפויה הוועדה להעמיק את הדיונים ולטייב את הצעת החוק עוד.

    סגנית השר, ח"כ מיכל וולדיגר, אשר יזמה את הצעת החוק: "זה חלום שמתגשם, אותו השגנו בדם, יזע ודמעות. נמשיך את התהליך בהסכמה רחבה, כדי למנוע את האסונות הבאים ולמנוע הסלמת משברים. אני נרגשת עד דמעות"



    0 תגובות